דף הבית » כללי » איך מנהלים חשבונאות חיצונית לסטארטאפ

איך מנהלים חשבונאות חיצונית לסטארטאפ

Finance

חשבונאות – כלומר תיעוד אירועים פיננסיים והפקת תובנות מהנתונים – היא כלי חיוני לניהול כל עסק, וכך גם סטארטאפ. בחברות ההיי-טק הגדולות והמבוססות תהיה בדרך כלל מחלקת הנהלת חשבונות פנימית, אבל בסטארטאפים שרק התחילו את הדרך אל ההצלחה, הפתרון היעיל ביותר הוא חשבונאות חיצונית, כלומר קבלת כל השירותים הרלוונטיים במתכונת של אאוטסורסינג. בעמוד זה תמצאו פירוט של שירותי החשבונאות הנפוצים ביותר, של התועלות שמספקים המומחים החיצוניים לסטארטאפ ושל האיכויות הנדרשות מנותני השירות.

מה כוללים שירותי חשבונאות חיצונית?

שירותי חשבונאות חיצונית לסטארטאפ מותאמים אליו ומספקים מענה לצרכים הספציפיים בכל נקודת זמן. באופן כללי אפשר לומר שהשירות כולל טיפול בנושא המשכורות (לרבות כמובן הפקת תלושי שכר), טיפול בנושא החיסכון הפנסיוני של העובדים (העברת כל הנתונים לגופים שמנהלים את קרנות הפנסיה, ביטוחי המנהלים וקופות הגמל, ובמידת הצורך גם ייעוץ מקצועי), טיפול בפן החשבונאי של קליטת עובדים חדשים בסטארטאפ וכן סיומי ההעסקה של אלה שעוזבים את החברה, דיווחים שוטפים לרשויות המס, ניהול ספרים בהתאם לדרישות החוק ועוד.

כל הפעולות הנ”ל מתבצעות באמצעות תוכנות מתקדמות, ומהוות בסיס גם להצגת נתונים רלוונטיים בפני מקבלי ההחלטות בהתאם לצורך.

התועלות המשמעותיות שמספקת חשבונאות חיצונית לסטארטאפ

התועלת שמספקת חשבונאות חיצונית לסטארטאפ מורכבת ממספר רבדים שלכולם משקל בלתי מבוטל. ראשית, בזכות שירות זה יכולים מנהלי החברה לישון בשקט בידיעה שההתנהלות מול רשות המיסים מופקדת בידיים מקצועיות כך שלא צפויים קונפליקטים מול גוף זה, ובוודאי שלא עבירה על חוק כזה או אחר.

שנית, חשבונאות מקצועית הכרחית לטובת שקיפות מלאה של כל הפן הפיננסי של פעילות הסטארטאפ. שירות איכותי מייצר גם את היכולת לשלוף כל נתון נחוץ בזמן אמת וברמת דיוק ללא פשרות. מאחר שסטארטאפים נדרשים במקרים רבים לתגובה מהירה, יש לכך חשיבות רבה. שירותי החשבונאות מהווים גם בסיס לבקרה תקציבית שוטפת ולמעקב אחר המצב הפיננסי של הסטארטאפ. בזכות איכות זו נמנעות הפתעות בלתי נעימות וקברניטי העסק יכולים להקדים תרופה למכה ולהיערך לכל תרחיש.

עוד תועלת היא השירות המוקפד לעובדים בכל הנוגע לשכר, זכויות סוציאליות, חיסכון פנסיוני וכו’. כשהתחרות על כוח אדם ברמה גבוהה עזה, וכשההון האנושי הוא ללא ספק המשאב יקר הערך ביותר של כל סטארטאפ, אין ספק שחובה לוודא שהעובדים שבעי רצון גם מבחינה זו – ולכן חשוב לבחור נכון את החברה שתספק את שירותי החשבונאות החיצונית.

האיכויות הנדרשות מחברה שמספקת שירותי חשבונאות חיצונית לסטארטאפים

איכות קריטית אחת עבור מתן שירותי חשבונאות חיצונית לסטארטאפים היא זמישות. השילוב בין זריזות לגמישות הוא הבסיס להתאמה הנדרשת למאפייני כל חברה, וכמו כן בזכותה הסטארטאפ ישלם רק עבור המרכיבים הנחוצים לו באמת מבין כל שירותי החשבונאות האפשריים ולא ייקלע להוצאות גבוהות יתר על המידה.

איכות שנייה שכדאי לוודא את קיומה היא הזמינות. גם כשמדובר על שירות חיצוני ולא על מחלקה שהיא חלק מהעסק, הציפייה היא לזמינות מרבית, ויש לא מעט מצבים שבהם אכן יש חשיבות רבה למהירות הפעולה והתגובה. עוד איכות היא פרואקטיביות, וזאת על-מנת שגם שירותי החשבונאות יתבצעו באופן שמאפשר לסטארטאפ להיות תמיד צעד אחד לפני ההתרחשויות ועם יכולת לחזות אירועים ולהיערך אליהם באופן מושכל.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן