דף הבית » כללי » דברים שחשוב לדעת על מסחר בזהב בישראל

דברים שחשוב לדעת על מסחר בזהב בישראל

מסחר בזהב בישראל

ישראל, השוכנת במזרח התיכון, חולקת קווי חוף עם הים התיכון מדרום והים האדום מצפון. היא גובלת בלבנון ובסוריה בצפון, בירדן ובמצרים במזרח, ובמצרים בדרום ובדרום מערב. למרות גודלה הזעיר, יש למדינה נוף עשיר ומגוון.

לישראל יש מה שנחשב לכלכלה מתקדמת מאוד בקנה מידה עולמי. לפי מדד הפיתוח האנושי של האו”ם לשנת 2015, ישראל היא המדינה המפותחת ביותר במזרח התיכון, במקום ה-18 הכללי ובקבוצה העליונה של המדינות “המאוד מפותחות”. רמת החיים בישראל דומה לזו של מדינות מפותחות אחרות כמו ארצות הברית, קנדה, מערב אירופה ואוסטרליה.

זהב וכסף נחשבים חסרי ערך כמטבע או השקעה בישראל. ישנם שלושה היטלים המוטלים על ידי המכס הישראלי: מס המכס (ללא חיוב על זהב וכסף), מס רכישה (ללא חיוב על זהב וכסף), ומס מע”מ (17% החל מ-1 באוקטובר 2015). היות ומס המע”מ שווה ערך כיום למס מכירת מטילי בישראל, האחרון הוא למעשה כך. יש להצהיר על כל המתכות היקרות עם ההגעה לשדה התעופה. משרד המכס יעריך את מס הערך המוסף הנוכחי (מע”מ) בהתאם למשקל הזהב והכסף במטות או במטבעות, גם אם מדובר במטבע אחד בלבד.

השקעה בזהב

השקעה בזהב יכולה להיות דרך מצוינת להגן על הנכסים שלך מפני אינפלציה או גורמים כלכליים אחרים שעלולים להשפיע על ערכם.

ישנן סיבות רבות מדוע זהב היה כה פופולרי במשך מאות שנים; זה נדיר ואינו משחית. זהב ניתן למצוא בתכשיטים, אלקטרוניקה, עבודות שיניים ועוד. השקעה בזהב יכולה להיות דרך מצוינת להגן על הנכסים שלך מפני אינפלציה או גורמים כלכליים אחרים שעלולים להשפיע על ערכם.

שעות מסחר בזהב

הבורסה לניירות ערך בתל אביב פתוחה מ-9:59 בבוקר עד 17:14 (GMT+02:00) בימים שני עד חמישי, ומ-9:59 בבוקר עד 15:39 (GMT+02:00) ביום ראשון.

בישראל רק הבורסה פתוחה לקהל הרחב. החברה חשובה להצלחתה הכלכלית של ישראל. כיום רשומות למעלה מ-544 חברות בבורסה, 56 מהן נסחרות גם בבורסות אחרות ברחבי העולם.

יש הפסקה יומית לארוחת צהריים ו/או הפסקה בבורסה לניירות ערך בתל אביב. הבורסה לניירות ערך בתל אביב נשארת פעילה גם בימי שבת וראשון. ניתן לבצע עסקאות בבורסה בתל אביב באותם ימים (שני עד חמישי). שעות המסחר היומיות בבורסה לניירות ערך בתל אביב הן 12 שעות ו-55 דקות.

אין דבר כזה מסחר “לפני השוק” או “אחרי השוק” בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

מחשבה אחרונה על מסחר בזהב בישראל:

השקעה בזהב היא דרך להתגונן מפני אינפלציה וסיכונים כלכליים אחרים. זהב הוא גם השקעה טובה מכיוון שהוא מקובל בעולם כמטבע ויש לו ערך מהותי.

זהב תמיד שימש ככלי השקעה עבור אנשים המחפשים להגן על עושרם, אך העלייה האחרונה במחיר הזהב גורמת לחלק מהאנשים לשקול מחדש את ההחלטה הזו.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן