דף הבית » כללי » כל המידע על סוגי זהב לתכשיטים

כל המידע על סוגי זהב לתכשיטים

סוגי זהב לתכשיטים

שימוש בתכשיטי זהב קיים כבר אלפי שנים. זה הפך לסמל של עושר ומעמד. כיום, זהב משמש בתכשיטים כמו גם במטבעות, שעונים וסחורות אחרות. מחיר הזהב עלה באופן דרמטי העשורים האחרונים. זה הוביל אנשים רבים לחפש מקורות חלופיים לרכישת התכשיטים שלהם. תכשיטי זהב מבוקשים מאוד בקרבת הקונים בשל ערכם האסתטי ועמידותו.

להלן הסוגים השונים של תכשיטי זהב:

תכשיטים מצופים זהב

תכשיטים עם ציפוי זהב מכילים לרוב פחות מ-0.05% תכולת זהב (בדרך כלל פליז או נחושת). על מנת לייצר תכשיטים מצופים זהב, מצופה שכבה דקה של זהב על המתכת הבסיסית.

הסיבה לכך היא שציפוי הזהב כל כך דק עד שהוא נשחק במהירות. כמו כן, הוא מוכתם הרבה יותר בקלות כאשר הוא נתון למים או כימיקלים אחרים. זהב אינו מחליד, בעוד שנחושת ופליז עלולים להיחשף למים או לנוזלים אחרים (באוויר, זיעה, קרם, בושם וכו’). מכיוון שרק שכבה דקה של זהב משמשת לציפוי מתכת זולה יותר, תכשיטים מצופים זהב הם הרבה פחות יקרים מצורות אחרות של תכשיטי זהב. אם אתם צריכים תכשיטים לאירוע מיוחד אבל לא רוצים להשקיע בסט שלם, או אם אתם סתם רוצים להתנסות בסגנונות שונים, תכשיטים מצופים זהב הם אופציה מצוינת.

זהב ורמיל

זוהי שכבה עבה של זהב מעל כסף סטרלינג, והיא נקראת זהב vermeil (ver-may). בעוד שארצות הברית מחייבת עובי של 2.5 מיקרון עבור ציפוי זהב על כסף סטרלינג, מדינות אחרות, כמו קנדה, מחייבות עובי של 1.0 מיקרון בלבד. אנשים הרגישים למתכות יכולים ללבוש אותו ללא חשש. הזהב בתכשיטי ורמיל מוגן בשכבת ציפוי עבה יותר מאשר בחלקים סטנדרטיים מצופים זהב. ציפוי זהב יכול להישחק לאחר שנים של שימוש כבד, במיוחד באזורים עם תנועה רבה.

מכיוון שחלק מהיצרנים יכולים לתייג את הסחורה שלהם כוורמיל גם אם הם אינם מכילים את 2.5 המיקרון הנדרשים של זהב, אנו ממליצים לקנות רק ורמיל ממותגים בעלי מוניטין. תארו לעצמכם כמה קשה יהיה למדוד משהו שגודלו 2.5 מיקרון, שזה שווה ערך ל.0001 אינץ’, ללא הכלים הנכונים.

גולדפילד

פליז צורף הוא חומר הבסיס לגולדפילד, המורכב משכבה מוצקה של זהב שקושרת מכנית לבסיס. כדי לעבור את הגיוס בארצות הברית, שכבת הזהב לא יכולה לשקול יותר מעשרים, או חמישה אחוזים, מהחלק כולו. ברוב המקרים, הזהב יהיה 14k, אבל זה יכול להיות גם 12k (במקרה זה, תראה חותמת 14/20 או 12/20).

בגלל תהליך הייצור שלו, ניתן להשיג גולדפילד רק בצורת חוט או יריעות, מה שהופך אותו לבלתי אפשרי ליצוק או לצקת לתבנית. צ’ארמס שטוח (עשוי יריעות) או חלול, גולדפילד, הן שתיים מהצורות הנפוצות ביותר (שתי חתיכות מתכת מולחמות זו לזו). בכל פעם שגולדפילד אינו אופציה, אנו משתמשים בוורמיל זהב ליצירת תכשיטים כמו קסמים וטבעות.

כמות הזהב בתכשיטי גולדפילד היא יותר ממאה פעמים מזו של ציפוי זהב. הזהב אינו מצופה, אלא מקושר מכנית לבסיס, כך שהוא לא יישחק. אתה יכול לקנות אותו בשבריר מהמחיר של תכשיטי זהב אמיתיים, אבל זה נראה ומרגיש טוב באותה מידה. תכשיטים עשויים גולד פיל הם גם אפשרות טובה עבור אלה שיש להם אלרגיות למתכות, כי זה לא יעורר תגובה אלרגית.

זהב מוצק

בדיוק כפי שהשם מרמז, תכשיט זהב מלא עשוי לחלוטין מזהב (ללא מתכת בסיסית). קראט הוא מדד לטוהר ומשמש לסיווג סוגים שונים של זהב וסגסוגות זהב. בגלל הרכות והגמישות שלו, זהב טהור (24k) לא יכול לשמש לתכשיטים מבלי להיות סגסוגת עם מתכות אחרות. לשם הבהירות, זהב 14 קראט מכיל 583 חלקים לאלף זהב טהור, בעוד זהב 18 קראט מכיל 753 חלקים לאלף זהב טהור ו-248 חלקים לאלף סגסוגות. מכיוון שמשתמשים בפחות זהב בפחות קראט, המחיר מוזל.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן