דף הבית » מידע מקצועי » סוגי זהב צהוב: דברים שמעולם לא שמעת

סוגי זהב צהוב: דברים שמעולם לא שמעת

סוגי זהב צהוב

אנשים בדרך כלל חושבים על זהב כשהם חושבים על תכשיטים. זהב נחשב לאחת המתכות היקרות ביותר על ידי אנשים במשך אלפי שנים. במהלך השנים, זהב שימש למגוון רחב של מטרות, כולל כסף, יצירת תכשיטים, חפצי דת, מסחר ומסחר.

זהב, לעומת זאת, מגיע במגוון רחב של צורות. מהם מיני וגוונים רבים של זהב שניתן להשתמש בהם?

היסוד הכימי עם המספר האטומי 79 והסמל Au הוא זהב בצורתו הטהורה ביותר. המתכת הבהירה, הזהובה מעט אדמדמה, הצפופה, הרכה והגמישה בצורתה הבסיסית ביותר היא מה שמשך אליו בתחילה בני אדם.

בשל התגובתיות המינימלית שלו עם אלמנטים וחומצות אחרות, הזהב נעשה כדי להיות אידיאלי לשימוש קבוע בתכשיטים. כדי לחזק את חוזקו, לעומת זאת, זהב טהור מעורבב עם סגסוגות מתכת אחרות מכיוון שהוא גמיש מכדי שניתן יהיה להשתמש בו לבד.

תכשיטי זהב מסויגים בדרך כלל עם כסף, נחושת, אבץ, פלדיום וניקל כדי ליצור צבעי זהב ברורים. סגסוגות אלו יכולות לשנות את מראה הזהב, מה שגורם לו להיראות כצבע שונה מצורתו הטבעית. צהוב, לבן, ורד וירוק הם הנפוצים ביותר מבין הצבעים הללו, אם כי יש עוד כמה שזוכים לאהדה. הטבלה שלהלן ממחישה כיצד הסגסוגות השונות שנוספו לזהב יכולות לשנות את הגוון.

הקראט של תכשיטי זהב תלוי גם בכמה סגסוגת משולבת ביצירה. יחידת טוהר חלקית של סגסוגות זהב, הנמדדת לכל 24 חלקים שלמים, נקראת קראט. במילים אחרות, קראט אחד שווה ל-1/24 מהמסה, מה שהופך זהב 24 קראט לזהב טהור. 18/24 (או 3/4) זהב ו-1/4 סגסוגות מתכת אחרות מרכיבות טבעת זהב 18 קראט.

הצבעים המגוונים הנפוצים ביותר של זהב שניתן למצוא בתכשיטים מפורטים להלן.

זהב צהוב

כאשר דנים בתכשיטי זהב, זהב צהוב מתכוון בדרך כלל. הסוג הטהור ביותר של זהב הוא צהוב, שהוא מתכת הנוצרת באופן טבעי. על מנת ליצור סגסוגת לתכשיטים, זהב טהור מעורבב עם מתכות אחרות כמו כסף, אבץ ונחושת. סגסוגות נפוצות לזהב צהוב 18K כוללות, למשל:

זהב צהוב 18K מורכב מ-75% זהב, 12.5% נחושת ו-12.5% כסף.

75% זהב, 15% נחושת ו-10% כסף מרכיבים זהב צהוב 18K (כהה יותר).

רוז גולד

מכיוון שלנחושת יש גוון אדמדם, סגסוגת זהב טהור עם נחושת מייצרת זהב ורוד, המכונה בדרך כלל זהב ורוד או זהב אדום. לכמות הנחושת המעורבת בזהב יכולה להיות השפעה משמעותית גם על צבעו של זהב ורדרד. הצבע הסופי אדום יותר ככל שיש יותר נחושת. תכשיטי זהב ורוד מורכבים לרוב מתערובת של 75% זהב ו-25% נחושת.

העובדה שיש לשלב זהב עם מתכות אחרות כדי לשנות את צבעו, חשוב לזכור שלא ניתן לייצר זהב לבן או ורדרד “טהור” (או 100% / 24k).

מכיוון שזהב ורדים משתמש בנחושת זולה כדי לצבוע אותו, זה פחות יקר מצבעי זהב אחרים. זהב ורד חזק יותר מזהב צהוב או לבן בגלל תכולת הנחושת הגבוהה שלו.

להסיק:

המחיר והעמידות של זהב קראט מושפעים גם מכמותו. טבעת זהב 10 קראט לעומת טבעת זהב 14 קראט, למשל. לטבעת זהב 10 קראט תכולת זהב נמוכה יותר מאשר לטבעת 10 קראט בשל השימוש בסגסוגות נוספות, מה שהופך אותה לעמידה יותר ללבוש יומיומי. בהשוואה לזהב 10 קראט, הטבעת 14 קראט תחווה לבוש יומיומי רב יותר, אך היא בעלת ערך רב יותר מכיוון שהיא מכילה יותר זהב.

היו תקופות שונות שבהן זהב היה מועדף באופנה. עידן הזהב של הזהב הצהוב נמשך משנות ה-60 ועד שנות ה-80. ואז, בשנות ה-90, הזהב הלבן החל לשלוט מבחינת הערעור. בשנים האחרונות ראינו גם התעוררות מחודשת בפופולריות של זהב הוורד.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן