דף הבית » כללי » סוגי זהב מחיר: תשובה של מומחה

סוגי זהב מחיר: תשובה של מומחה

סוגי מתכות זהב

גורמים כמו היצע, ביקוש והתנהגות משקיעים קובעים במידה רבה את מחיר הזהב. עם זאת, המחיר הנוכחי של הזהב לוקח בחשבון לא רק היצע וביקוש נוכחיים אלא גם תחזיות למשתנים אלה בעתיד. מומחים טוענים שתנודתיות המחירים הגדולה יותר תהיה המקרה כאשר פחות מידע זמין. זהו הסכם בין סוחרים לקנות ולמכור זהב במחיר שנקבע מראש, או לתמרן היצע וביקוש כדי לשמור על יציבות מחיר השוק.

קראט זהב שונה

זהב 24K

מכיוון שאין מתכות אחרות, הזהב נחשב ל-24 קראט מכיוון שהוא טהור לחלוטין. יש לו צבע צהוב בהיר מובהק ונאמר שהוא 99.9 אחוז טהור בשוק. ניתן לייחס את תג המחיר הגבוה יותר שלו לעובדה שמדובר בצורת הזהב הטהורה ביותר.

עם זאת, הוא רך וגמיש יותר מזהב קראטז נמוך יותר מכיוון שהצפיפות שלו נמוכה יותר. בגלל זה, לא ניתן להשתמש בו ליצירת תכשיטים סטנדרטיים. מטבעות ומטות זהב משתמשים בדרך כלל בזהב 24 קראט. עם זאת, מטבעות זהב 24 קראט אינם טהורים לחלוטין; הם מכילים גם אחוז קטן של סגסוגת עבור חוזק. זה גם מתאים לסוגים מסוימים של אלקטרוניקה וציוד ביו-רפואי.

זהב 22K

תכשיטים עשויים מזהב 22 קראט הם תקן התעשייה. כאשר תכשיט מסומן “22K”, זה אומר ש-92.5% מהמתכת היא זהב ו-7% מורכבים ממתכות אחרות שהופכות את מרקם הזהב לקשה יותר ומגבירות את עמידות המתכת.

רק 91.67 אחוז מזהב 22K הוא למעשה מתכת יקרה. מתכות כגון כסף, אבץ, ניקל וסגסוגות אחרות מהוות את 8.33 האחוזים הנותרים. זהב 22K משמש בייצור של תכשיטי זהב פשוטים, אבל זה לא הצורה המועדפת לייצור של חלקים משוכללים יותר עם אבנים רבות. זאת בשל העובדה שליהלומים ואבני חן יקרות אחרות יש משקל, ומכיוון שזהב 22 קראט רך יותר מאבנים אלו, הוא לא יוכל להחזיק אותם בבטחה באמצעות בלאי רגיל. מגוון זה של זהב נפוץ בתכשיטים רשמיים וטקסיים.

זהב 18K

כדי ליצור זהב 18 קראט, 75 אחוז זהב טהור משולב עם 25 אחוז נחושת, כסף וכו’. זהב 18 קראט הוא זול יותר מאשר 24 קראט ו-22 קראט, וזה עובד היטב לייצור תכשיטים משובצים יהלומים ואבני חן. זהב זה רצוי מאוד בגלל צבעו הצהוב העשיר והברק מעט עמום, המשלים יפה את היהלומים.

תכולת המתכת הנמוכה יותר של זהב 18 קראט הופכת אותו לאופציה טובה יותר עבור אלו הסובלים מאלרגיות למתכות, והוא עמיד מספיק כדי ללבוש אותו כל יום. תכשיטים יומיומיים טיפוסיים כמו טבעות, שעונים ושרשראות עשויים בדרך כלל מזהב 18 קראט. הזוהר הצהוב הזהוב שלו הופך אותו לאידיאלי עבור טבעות אירוסין ונישואין.

זהב 14K

שאר המתכות, כמו נחושת, אבץ, כסף וניקל, מהוות את 41.7% הנותרים מזהב 14 קראט. ככל שמספר הקראט נמוך יותר, כך מחיר הזהב נמוך יותר. זהב 14 קראט מכיל רק 14 מתוך 24 חלקי זהב אפשריים. אחוז גבוה יותר של מתכות סגסוגות מעניק לזהב 14K עמידות מוגברת. בגלל הקשיות והעמידות המוגברות שלו, הוא מושלם לשימוש ביצירת תכשיטים שניתן לענוד כל יום, גם על ידי בעלי אורח חיים פעיל. יש לו גם פוטנציאל נמוך יותר לעורר אלרגיות בעור.

בגלל הרוויה הנמוכה יותר של זהב, זהב 14 קראט נוטה להיות בצבע צהוב רך יותר. בפרט, הוא משמש לעתים קרובות ליצירת טבעות ותליונים/תליונים שנענדים על בסיס קבוע. כולם מעדיפים את האפשרות הזולה ביותר, תכשיט זהב 14 קראט, בגלל העמידות שלו.

זהב 10K

סגסוגות זהב עם מינימום של 41.7% זהב והסגסוגות הנותרות (בדרך כלל כסף, ניקל או אבץ) נחשבות לזהב 10 קראט. אחוז גבוה יותר של מתכות סגסוגות (58.3% לעומת 27.6% של זהב) מפחית את הערך וגורם למתכת להיות מוכתמת. מתוך 24 אפשריות, הוא מכיל 10 אונקיות של זהב. מגוון זה של זהב חזק, לא קשה מדי ולא גמיש מדי כדי לעמוד בפני בלאי מבלי לסבול נזק.

זוהי צורת הזהב המשתלמת ביותר, אבל היא לא נראית בהירה כמו קראט גבוה יותר בגלל הטוהר הנמוך שלה. כתוצאה מאיכותו הגבוהה והעלות הנמוכה, זהב 10k נמצא בשימוש תדיר בתכשיטים זולים כגון שרשראות, טבעות וצמידים. יתר על כן, אם יש לך אלרגיה למתכות, לבישת זהב 10 קראט עלולה לגרות את העור שלך.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן