דף הבית » כללי » סוגי קראט זהב: הסבר מפורט

סוגי קראט זהב: הסבר מפורט

סוגי קראט זהב

מאמר זה דן במערכת קראט, שנכתבת גם קראט, לדירוג טוהר הזהב. מחוץ לארצות הברית, סביר יותר שתראה את האיות “קראט”, שאין לבלבל עם יחידת המדידה הגמולוגית. סגסוגות זהב טהור נמדדות במונחים של מספר קראט, כאשר קראט אחד שווה ל-1/24 מסך הכל או 4.1667 אחוז מתכולת הזהב. לפיכך, זהב 16 קראט מתייחס לחפץ המכיל 16 חלקים זהב ו-8 חלקים מתכת מסגסוגת, וזהב 24 קראט מתייחס לחפץ המכיל 24 חלקים זהב טהור.

המטבע מימי הביניים המכונה סימן נחשב למקור הנוהג של שימוש בשברים כדי לציין את אחוז הזהב במטבע נתון. מצוין בסימן משקל של 24 קראט (במקרה זה, הקרט היה זהה לזה ששימש בשקילת אבני חן והיה שווה תיאורטית למשקל הזרע של עץ האלמוגים). מכיוון שזהב טהור הוא גמיש מכדי להשתמש בו ליצירת סימנים, נוצרת סגסוגת קשה על ידי הוספת נחושת או מתכות אחרות; טוהר המטבע מתבטא אז במונחים של אחוז ממשקל הקראט שלו שבפועל תורם זהב.

24 קראט

בהתחשב בכך ש-24K הוא הקראט הגבוה ביותר שקיים, טבעי להניח שזה גם הזהב ה”טוב ביותר”. זהב טהור ניזוק בקלות מבלאי יומיומי, מה שהופך אותו לא מתאים לשימוש בתכשיטים (עם זאת היקרים ביותר). לענוד סט של צמידי 24K כדי לבצע עבודות בית זה כנראה לא הרעיון הטוב ביותר, אבל אם אתה הולך לאירוע שטיח אדום ורוצה להתבלט, זו יכולה להיות בחירה טובה.

22 קראט

עם תוספת של 8% בלבד של מתכת סגסוגת, זהב 22 קראט הופך מעט יותר חזק ועמיד מזהב טהור. האמלגם הזה הוא הסוג העדין ביותר של תכשיטי מתכת מעורבים, אז היזהר בעת עונדתו.

18 קראט

מיזוג זה של מתכות יקרות שימש במשך מאות שנים ונחשב לתקן הזהב. אתה יכול לדעת שהפריט הוא 18K כי יש לו גוון צהוב חם יותר מ-14K. מקובל בדרך כלל שלתכשיט איכותי יותר יהיה תג מחיר גבוה יותר, ומכיוון שלתכשיטים של 18K יש תכולת זהב גבוהה יותר, זה המצב.

14 קראט

סגסוגת זו מתעלה על 18K ו-22K במונחים של עמידות בפני שחיקה. זהו החומר הפופולרי ביותר לטבעות נישואין ואירוסין בגלל העמידות והרבגוניות שלו. תכשיטי 14K הם האפשרות הטובה ביותר למי שמנהל אורח חיים פעיל (ספורט, פעילות גופנית סדירה, עבודת כפיים וכו’).

מסיימים!

באיזה סוג של זהב, אם כן, כדאי להשתמש עבור התכשיטים שלך? למען האמת, אין דבר כזה “הסוג הטוב ביותר של זהב” לאף אחד. הכל מסתכם בסוג התכשיט שאתה רוצה ובתדירות שאתה מתכנן לענוד אותם. חשוב לחשוב על דברים כמו רגישות העור, אורח חיים והעדפה אישית בעת בחירת זהב לטבעת נישואין או לשרשרת יומיומית. שקול את המגבלות הכלכליות שלך בכל פעם שאתה הולך לקניות.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן