דף הבית » כללי » כל מה שצריך לדעת על סוגי מתכות זהב

כל מה שצריך לדעת על סוגי מתכות זהב

סוגי מתכות זהב

זהב הוא אחת המתכות המבוקשות בעולם. הוא משמש במוצרים רבים ויש לו יתרונות רבים. המחיר שלו גם משתנה מאוד. זה עושה את זה אפילו יותר חשוב להבין את המאפיינים והשימושים שלו.

את ערכו הגבוה של הזהב לאורך הדורות ניתן לייחס לכמה מהתכונות הרצויות של המתכת. הוא נמצא בדרך כלל בטבע בצורה טהורה יחסית, יש לו צבע ובהירות מושך מבחינה ויזואלית, הוא עמיד במיוחד (כמעט עד כדי אי-הרס), הוא מאוד גמיש ויכול לעמוד בטמפרטורות גבוהות. המוניטין של זהב כערך מתוארך לתקופות פרהיסטוריות, מה שהופך את הסיפור שלו לייחודי בין מתכות.

המאפיינים המיוחדים של זהב הופכים אותו לאמצעי החליפין היחיד המוכר ברחבי העולם. בעוד כסף היה אמצעי החליפין הנפוץ יותר לאורך ההיסטוריה, מטבעות זהב ומטילים מילאו מדי פעם תפקיד חשוב כמטבעות בעלי ערך נקוב גבוה. כאשר מערכות מטבעות נייר הוצגו באופן נרחב במאה ה-19, הזהב שימש כמנגנון גיבוי, ומערכת זו נשארה במקומה עד מלחמת העולם הראשונה, אז הוחלף בתקן הכסף. למרות שתפקידו הרשמי של הזהב במערכת המוניטרית הבינלאומית הסתיים בשנות ה-70, המתכת עדיין נחשבת מאוד כנכס רזרבה, כאשר כ-45% מכלל הזהב בעולם מוחזק על ידי ממשלות ובנקים מרכזיים. כל מדינה עדיין מכירה בזהב כצורה לגיטימית של מטבע.

זהב לבן

זהב לבן הוא הצבע של הכסף הטהור ביותר או פלטינה. הוא שימש כחשוב בתכשיטים מאז ימי קדם. הזהב הלבן עשיר בצבעי צהוב וזהב אדמדם, הנחשבים ליפים ביותר מבין כל צבעי המתכות הטהורות. לזהב יש גם איכות השתקפות טובה, מה שהופך אותו ללמושלם עבור עיצוב ודקורציה של תכשיטים. צבע הזהב הלבן המפורסם ביותר הוא לבן 18K או לבן פלדיום (סגסוגת פלדיום) שבו הוא משלב את האיכויות הטובות ביותר של שתי המתכות – צבעי צהוב וזהב אדמדם עם איכות השתקפות גבוהה ורכות העברת האור במוצר אחד – שרשרת או צמיד. שילוב זה רכיבי תכשיטים סטייל זה לאטרקטיביים מאוד עבור נשים שרוצות להראות את היופי שלהן ברמת מחיר סבירה.

זהב ורוד

רוז זהב הוא צבע עדין ורומנטי של זהב שמתורגם לתכשיטים וטבעות אירוסין רומנטיות ואלגנטיות.

זהב ורד הוא תערובת, או סגסוגת של זהב צהוב טהור 24 קראט, נחושת וכסף. זהב צהוב טהור 24 קראט הוא הבסיס לכל צבעי ואיכויות הזהב, אך הוא רך מכדי לשמש במצב טהור לתכשיטים. זה צריך להיות מעורב, או סגסוגת עם מתכות אחרת כדי לחזק אותו מספיק כדי ללבוש.

רוז זהב הוא צבע שנראה כמו צבע הוורד. זהו צבע יפהפה, עדין ואלגנטי שיוסיף נופך של אופנתיות לכל אאוטפיט.

 

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן