דף הבית » כללי » סוגי זהב 750- אמיתי או מזויף?

סוגי זהב 750- אמיתי או מזויף?

סוגי זהב 750

בארה”ב, זהב 18K מכונה על ידי סימון הזהב “750”. לשני הביטויים יש בעצם אותן משמעויות ומתייחסים לאותו ערך.

נכון לעכשיו, המחיר של זהב 750 הוא $39.40 לגרם ו-$61.07 למשקל אגורה. רוב החפצים עם הכינוי “750” מיוצרים במדינות אירופה, ולכן יש צורך בסימון מתאים כדי לעמוד בחוקים האירופיים. המספר “750” מציין ש-750 מתוך 1000 הרכיבים של הפריט מורכבים מזהב טהור. במילים אחרות, זהו זהב מוצק בדרגה גבוהה שהוא 75% זהב טהור.

זהב 750 זנים

ישנם שלושה צבעי יסוד של זהב 750 שניתן להשיג על ידי שינוי הסגסוגת: צהוב, לבן וורד. קל יותר מזהב ורוד, זהב ורוד 750 הוא דבר נדיר. ירוק, אפור, סגול, כחול ואפילו זהב שחור הם רק חלק מהצבעים הרבים האחרים האפשריים.

כאשר רוב האנשים חושבים על צבע הזהב, הם מדמיינים גוון צהוב עז. זהב, כסף, נחושת ואולי אפילו אבץ מרכיבים את הסגסוגת הזו. זהב צהוב הוא היפו-אלרגני מכיוון שהוא מכיל כסף, מתכת אצילה נוספת, מה שהופך אותו לבלתי סביר מאוד לעורר תגובה אלרגית. בגלל זה, הוא לא יכשף באותה קלות. לזהב לבן כמעט מראה זהה לפלטינה או כסף. כסגסוגת של זהב עם כסף, פלטינה או פלדיום, היא הפכה לבחירה פופולרית עבור תכשיטים. ניתן לכלול גם ניקל ואבץ. זהב לבן כל כך עמיד ועמיד בפני שריטות מכיוון שפלטינה או פלדיום כל כך קשים. תכשיטים העשויים מזהב לבן לרוב מצופים ברודיום כדי לגרום להם להיראות לבנים עוד יותר.

זהב ורד הוא סוג של זהב שמקבל את הגוון הורדרד שלו מנחושת, אם כי עשוי להיות קיים גם כסף בסגסוגת. נחושת וכסף זולים יותר ממתכות אחרות, מה שהופך את זה לבחירה חסכונית.

לזהב לבן כמעט מראה זהה לפלטינה או כסף. כסגסוגת של זהב עם כסף, פלטינה או פלדיום, היא הפכה לבחירה פופולרית עבור תכשיטים. ניתן לכלול גם ניקל ואבץ. זהב לבן כל כך עמיד ועמיד בפני שריטות מכיוון שפלטינה או פלדיום כל כך קשים. תכשיטים העשויים מזהב לבן לרוב מצופים ברודיום כדי לגרום להם להיראות לבנים עוד יותר.

סיכום

זהב טהור הוא מפואר. עם זאת, החומר רך מכדי לשמש לתכשיטים. בנוסף להיותו שברירי ונוטה לשבירה, הוא גם יאבד בקלות קישורים וקטעים נעים.

לכן זהב קראט משולב (מסגסוגת) עם מתכות בסיסיות אחרות. נחושת, ניקל ואבץ הם כמה מהמתכות הנפוצות ביותר שנמצאות בסגסוגות זהב. לתכשיטי זהב עדינים עם מתכות נוספות אלה יש חוזק ואריכות ימים טובים יותר.

 

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן