דף הבית » מדריך זהב » סוגי זהב שונים- כל מה שחשוב לדעת

סוגי זהב שונים- כל מה שחשוב לדעת

סוגי זהב שונים

זהב הוא מתכת יקרה שנמצאת בשימוש במשך אלפי שנים. זה גם השם של מגוון של יסודות כימיים מתכתיים. הוא משמש כמטבע, בתכשיטים וכמרכיב במוצרים רבים.

18 קראט זהב

זהב טהור מהווה 75% מזהב 18 קראט, בעוד שנחושת ואבץ מהווים את שאר 25%. למרות שאינו מבריק כמו זהב 24 קראט, העמידות שלו עולה בהרבה על חסרונו.

היעדר צבע צהוב עז בזהב 18 קראט בהשוואה לזהב טהור אינו מעיד על איכות נמוכה יותר. למעשה, אנשים רבים ימצאו שתכשיט עשוי מזהב 24 קראט “צהוב מדי” בגלל כמה נדיר לראות אותו.

ניקל, אלמנט הקיים בסגסוגות של 18k, נקשר לגירוי בעור. אפילו לבעלי עור רגיש יתר על המידה, תכולת הניקל של זהב 18 קראט נמוכה מכדי לגרום לבעיות כלשהן.

זהב 24 קראט

הצורה הטהורה ביותר של זהב היא זהב 24 קראט, שהוא 99.9% טהור. כל שאר צורות הזהב מחווירות בהשוואה לברק ולצבע הצהוב העשיר של מתכת זו.

כתוצאה מהיותו היפואלרגני, זהב טהור לעולם לא יגרה את העור. הוא גם עמיד מאוד בפני חלודה וקורוזיה.

זהב טהור, לעומת זאת, אינו מעשי לרוב תכשיטי הזהב בגלל הרכות והגמישות שלו.

14 קראט זהב

הנפוץ ביותר בארצות הברית, זהב 14 קראט מכיל 58.3 אחוז זהב ו-41.7 אחוז מתכות אחרות.

למרות שזהב 14 קראט חסר את הברק של 18 קראט, הוא חסכוני יותר ועמיד לאורך זמן. טבעת זהב 14 קראט, למשל, עמידה כמו 18 קראט אבל עולה 30-60% פחות.

למרות שזה יוצא דופן לחוות תגובה שלילית לזהב 14 קראט בגלל הניקל שהוא מכיל, זה עדיין חכם לוודא שהפריט שאתה מתכוון לרכוש הוא נטול ניקל אם יש לך חששות.

10 קראט זהב

עד לא מזמן, זהב 10K היה הסטנדרט הנמוך ביותר שתכשיטים יכולים להימכר בתור זהב בארצות הברית, למרות שהכיל רק 41.7% זהב.

הטוהר הנמוך של זהב 10 קראט גורם לו להיראות פחות מבריק לאורך זמן, למרות העובדה שהוא חזק בדיוק כמו זהב 24 קראט. כתוצאה מכך, היא אינה הבחירה הטובה ביותר עבור תכשיטים משמעותיים יותר, כגון טבעת אירוסין, בשל חוסר הטוהר שלה.

ככלל, ככל שתכולת הזהב נמוכה יותר, תכולת הניקל גבוהה יותר, כך שסגסוגות המכילות זהב 10k עם תכולת זהב נמוכה יותר צפויות לגרום לבעיות עבור אלו עם רגישות לניקל.

לסכם את זה!

בעבר, זהב היה אחת המתכות היקרות המבוקשות ביותר. הוא שימש ביישומים רבים ושונים. כיום, זהב הוא כיום סחורה שניתן לקנות ולמכור במחירי שוק. זה הפך אותו לפופולרי מאוד כנכס השקעה.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן