דף הבית » מדריך זהב » סוגים שונים של חריטה על זהב

סוגים שונים של חריטה על זהב

סוגי חריטה על זהב

ישנם סוגים רבים של חריטה על זהב. חלק זה יציג את סוגי החריטה השונים ואת השימושים בהם.

ישנם סוגים רבים של חריטה על זהב. הוא משמש בעיקר כקישוט או כמאפיין ייחודי של התכשיט. . חריטה על זהב נעשית בעיקר על ידי חרטות זהב. תהליך החריטה על זהב יכול להיות בדרכים רבות, בהתאם למאפייני החפץ. זה יכול להיות ירושה או חפץ בייצור המוני. פריטים חרוטים נעשים בדרך כלל כהשקעה על ידי משפחה שכבר מזמן אמון על יצירת תכשיטים יפים עבורה .

ביצוע, קנה מידה ועיצוב הם כמה גורמים שקובעים איך פריט מוגדר. משמש ליצירת עיצובים בשתי שכבות או יותר של זהב בעזרת מכונת הטבעה ממתכת. כל השכבות נלחצות יחד ויוצרות חפץ אחד חרוט. סוג זה של חריטה נעשה עם ציפויים רבים על גיליון הזהב, זה נקרא עיצוב “רב שכבתי”. חריטה במכונת הטבעה ממתכת או אבן. הלוחות מופעלים בלחץ ומופעל על כל שכבה חום, ויוצר חריטה אחת על האובייקט. סוג זה של חריטה נעשה לעתים קרובות עבור חפצים בעלי ערך גבוה אשר יהיה רצוי ללקטים ואספנים בעלי ערך גבוה מאוד . דיוק ודיוק חשובים לאספנים ולרבים מהמכונות של היום יש יכולות דיוק גבוהות מאוד. דיוק זה מושג על ידי שליטה קפדנית על הלחץ, הטמפרטורה והמהירות של כוחות הלחיצה המופעלים על כל שכבת חומר. מספר שכבות שונות נלחצות יחד בפעולת חריטה אחת. סוג זה של חריטה נקרא “in-line”. או “מוטבע”. תחילה מחממים את שכבות החומר ולאחר מכן מופעל לחץ על כל שכבה. החום מופעל על ידי סלילי חימום מחוממים מיוחדים המותקנים במכונה.

מכונות חריטה – מכונת חריטה מתכת מורכבת מבסיס לוחות כבד המותקן על זרוע ממונעת או יחידה מסוג מסילה הנמשכת דרך המרכז. של הצלחת, או במכונות מסוימות יחידה מסוג מסילה הפועלת על אותו פיר כמו המנוע. המפעיל מזיז את הזרוע הזו באורכים שונים של חומר עד להשלמת החריטה. חריטה כוללת לחיצה של שכבות רבות של חומר, בדרך כלל נחושת כסגסוגת, כדי לייצר מגוון צורות כולל למשל חריטות “צורה חופשית” (למשל לצלחת נחושת) ו”שיבוץ” (למשל למשטח זכוכית). טכניקה זו פותחה במקור ביפן כחלק מכתב הכתיבה היפני (היראגנה וקטקנה), אך אומצה לאחר מכן על ידי תרבויות אחרות, כמו הסינים והקוריאנים. המאפיין העיקרי של גילוף באבן קשה הוא שאפשר לקבל עיצובים מורכבים מאוד, אפילו בגדלים קטנים מאוד. השם המסורתי לסוג גילוף זה הוא “סאפורו כלי”, בהתייחס לחומר המסורתי בו נעשה שימוש – קרמיקה הנקראת “סאפורו-שאטה” (סוג של חימר).

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן